پوش نوتیفیکیشن

بررسی چند سرویس‌دهنده پوش نوتیفیکیشن

وقتی تصمیم می‌گیریم از ابزاری برای توسعه بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم بهتر است عجولانه وارد عمل نشویم. الزاما اولین انتخاب بهترین انتخاب نیست. اگر کمی وقت بگذاریم و چند ابزار مشابه را کامل بررسی کنیم و مزایا و معایب هر یک را مطابق با نیاز خودمان چک کنیم به احتمال زیاد به نتایج بهتری می‌رسیم.

صرف کمی وقت و تحقیق، بهتر از آنست که ابزاری را انتخاب کنیم، پیاه‌سازی کنیم، استفاده کنیم و بعد از صرف پول ، انرژی و زمان ببینیم به دردمان نمی‌خورد و برگردیم سر پله اول.

قبلا چند سایت ارائه‌دهنده پوش نوتیفیکیشن را بررسی کردم و هر کدام را تست کردم. بعضی‌ها بسیار ساده بودند و چیزی بیشتر از ارسال #پوش ارائه نمی‌دادند، بعضی از آنها قابلیت‌های بهتری مثل Segmentation, A/B testing, Push workflow, Automation, Trigged Campaign داشتند. تعدادی نسبت به امکاناتشان گران بودند و آنهایی که ارزان‌تر بودند امکانات کمتری داشتند.

برای مطالعه بیشتر: پوش نوتیفیکیشن چیست؟

در ادامه تعدادی از سایت‌هایی که سرویس پوش ارائه می‌دهند را مورد بررسی قرار داده‌ام.

اینها معروفترین‌های وب پوش نوتیفیکیشن هستند. برای پوش موبایل سایت‌های دیگری نیز هستند اما تمرکز من در این مطلب بیشتر بر پوش وب است. بنابراین اگر قصد راه‌اندازی پوش وب را دارید، با کمی اغراق این سایت‌ها گزینه‌های مناسبی برای انتخاب هستند.

اگر با پوش وب آشنا نیستید و می‌خواهید در موردش بیشتر بدانید، مطلب پوش وب چیست؟ را بخوانید.

وان سیگنال | OneSignal

وان‌سیگنال به عنوان یکی از برترین سرویس‌دهنده‌های پوش در دنیا محسوب می‌شود. کاربری ساده ، سگمنت‌بندی‌های  پرکاربرد آماده ،کاملا اریگان (برای هر تعداد Device) ،قابلیت A/B testing, Automation از امکانات وان سیگنال می‌باشد.

متاسفانه به دلیل شرایط تحریم وان سیگنال به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهد.

پوش‌کرو | Pushcrew

پوش‌کرو محصول یک شرکت هندی است. Pushcrew از لحاظ اتومیشن امکانات بهتری نسبت به Onsignal دارد. Onesignal نیز دارای اتومیشن است اما پیاده‌سازی در آن نسبت به پوش‌کرو کمی سخت‌تر است. امکاناتی همچون Trigged Campaign, Segment Creator, Welcome Drip از قابلیت‌های پوش‌کرو است.

از روی Deviceهای مختلفی سایتش را امتحان کردم، گویا با ip ایران میانه خوبی ندارد گاهی سایتش باز می‌شود گاهی نمی‌شود. به نظرم استفاده از این سایت ریسک دارد شاید زمانی که از این سرویس استفاده کردید و بخواهید پوش بفرستید، پوش ارسال شده به تعدادی از کاربران نرسد و اثربخشی را از دست بدهید.

pushcrew

Pushcrew یک سرویس‌دهنده غیررایگان است که نسخه بیزنس آن ماهیانه ۱۵۰ دلار و در صورت ارتقا به اکانت یکساله ماهیانه ۱۰۵ دلار محاسبه خواهد شد. لازم به ذکر است قابلیت‌های اتومیشن فقط در اکانت Enterprise قابل ارائه است.

سندپالس | Sendpulse

Sendpulse یکی دیگر از ابزارهای پوش وب می‌باشد. این سرویس‌دهنده بیشتر روی #ایمیل مارکتینگ فعالیت می‌کند و پوش وب را به عنوان یکی از خدمات جانبی در کنار ایمیل مارکتینگ ارائه می‌دهد. وب پوش این سایت بسیار ساده است و فقط برای سایت‌هایی که تعداد بازدید و یوزر کمی دارند مفید خواهد بود.

فاقد Automaition اثربخش و کاملا ساده ، عدم Import/Export , عدم ارائه Push Workflow , درج عبارت Powered by Sendpulse در Popup box و عدم سگمنت‌بندی.

Sendpulse در کنار پنل رایگان ، پنل غیررایگان نیز ارائه می‌کند.مزیتی که با خرید اکانت Premiume نصیبتان می‌شود تعداد جذب Subscriber نامحدود ، ارسال پوش نامحدود و حذف عبارت Powered by Sendpulse در popup box است. و دیگر هیچ!

فاکس پوش | Foxpush

Foxpush تمام آن چیز که برای ارسال پوش نیاز است را دارا می‌باشد. از مهمترین و شاید چشمگیرترین مورد، قابلیت ارسال پوش به صورت منطقه‌ای (کشورها) می‌باشد. از نظر کاربری بسیار مفید و ساده است ، قابلیت طراحی popup box از داخل سایت وجود دارد. سگمنت‌بندی مناسبی ندارد و قابلیت workflow ضعیفی دارد.

FoxPush نیز مانند سایر سرویس‌دهنده‌ها دارای پنل غیررایگان است. پنل غیر رایگانش بیشتر بر Targeting متمرکز است.

پوش انگیج | PushEngage

از بین سرویس‌دهنده‌های بررسی شده PushEngage دارای امکانت بسیار بهتر و نسبت به امکاناتش دارای هزینه قابل قبولی است.

امکان ارسال پوش به صورت A/B , ارسال زمانبندی شده ، قابلیت Auto segmentation ,  سگمنت‌بندی براساس URL Visit , Locatoin , Device و …

اتومیشن حرفه‌ای , Drip , Cart Abandonment , Browse Abandonment , Trigged Campaign به همراه گزارش دهی مناسب  از دیگر امکانات این سرویس دهنده است. همچنین قادر هستید Popup box را به سلیقه خودتان طراحی کنید.

PushEngage علاوه بر پنل رایگان دارای پنل غیر رایگان نیز می‌باشد. لازم به ذکر است امکاناتی همچون Cart Abandonment,Browes Abandonment, Trigged Campaign در پنل Enterprise قابل ارائه است.

جمع‌بندی

از بین سرویس‌دهندهایی که بررسی شد Onsignal به دلیل تحریم به ما سرویس نمی‌دهد و پوش‌کرو نیز به دلیلی که ذکر شد استفاده از آن دارای ریسک است ، حداقل من اینطور فکر می‌کنم و ازش استفاده نمی‌کنم.

سه سرویس‌دهنده Clevertap, Kumulos, Pushwoosh فقط قابلیت پوش موبایل دارند و امکان ارسال پوش وب در آنها مقدور نیست.

Sendpulse و Foxpush دارای امکانات بسیار ساده‌ای هستند و برای مارکتینگ حرفه‌ای مناسب نیست. همچنین هزینه این سرویس‌دهنده نسبت به امکاناتی که دارند کمی گران است.

اگر این مطلب را مفید دیدید لطفا روی آیکون لایک زیر همین پست کلیک کنید. من براساس تعداد لایک‌هایی که هر پست دریافت می‌کند سعی می‌کنم مطالب آینده را تهیه کنم.

5+

2 دیدگاه در “بررسی چند سرویس‌دهنده پوش نوتیفیکیشن”

    1. حسین جان معمولا استفاده از ابزارهای ایرانی یه مقدار برام سخته ، نه بخاطر اینکه بد باشن بخاطر اینکه خیلی راحت از اطلاعات سو استفاده میکنن. اینهایی که معرفی کردم را استفاده کردم ولی چون نجوا را تا حالا امتحان نکردم معرفی کردنش برام سخته.
      البته سعی میکنم یه مقدار از این کانتکسی که در مورد ابزارهای وطنی تو من شکل گرفته فاصله بگیرم

      0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *