یکی از چالشهایی که همیشه با آژانسهای تبلیغاتی دیجیتال دارم محتوای تبلیغاتی با ctr پایین هست.
جایی که من اجازه انتشار هر محتوایی را نمیدهم و آژانس اصرار دارد که این محتوا چون جذاب نیست ctr پایینی دارد و به همین دلیل کلیک در حدی که انتظار داریم محقق نمیشود. هر چند ورودی کم با اثربخشی بالا را ترجیح میدهم تا محتوایی که فقط جذاب هست ولی بیخاصیت هم هست.
اینکه محتوا باید برای مخاطب جذاب باشد کاملا درست هست اما اینکه با هر پیامی سعی در فریب و جذب مخاطب داشته باشیم، روشی هست که شدیدا با آن مخالفم.
در مطلبی در مورد کارشناس دیجیتال مارکتینگ خوب نوشتم، نظر شخصی خودم بود، نوشتم کارشناس یا مدیر دیجیتال مارکتینگ قبل از اینکه اپراتور استفاده از ابزارها باشد باید فهم بازاریابی داشته باشد، در غیر اینصورت نتیجه چیزی میشود که در عکس میبینیم.

خروجی کارگاههای یکی دو روزه دیجیتال مارکتینگ این میشود که ما را با شتر بفرستن دبی با شبی ۳۰ هزار تومن! بندگان خدا مقصر هم نیستن، یاد داده شده که ctr بالا خوب هست و ctr پایین یعنی هیچی بلد نیستیم. نه با پرسونا کاری دارد، نه استراتژی بازاریابی مهم هست و نه چیز دیگر.
فقط کلیک کردن مهم است و اینکه بعدش چه اتفاقی میافتد زیاد مهم نیست.